فواید گوشت خروس محلی

گوشت خروس ,گوشت خروس محلی,گوشت خروس سرد یا گرم,گوشت خروس در بارداری,گوشت خروس لاری,گوشت خروس برای زن باردار,گوشت خروس گرمه یا سرد,گوشت خروس سیاه,گوشت خروس محلی در بارداری,خواص گوشت خروس محلی

گوشت خروس

توضیحاتی در مورد گوشت خروس

محتاج به معرفی نیست .آبگوشت خروس پیر خاصیت بسیار دارد . بهترین گوشت خروس گوشت خروسی است که هنوز نمی خواند و بهترین گوشت مرغ گوشت مرغی است که تخم نگذاشته است و هر چه پیرتر بدتر است . پیه جوجه از پیه مرغ بزرگ گرم تر است . سوپ خروس با شبت و نمک درد مفاصل و لرزش را از بین می برد . گوشت مرغ جوان عقل را زیاد می کند ، مغز مرغ، خون دماغی را که از پرده مغز آمده باز می دارد . سوپ خروس داروی برنشیت است . گوشت مرغ صدا را صفا می دهد .سوپ خروس پیر با شبت و کاجیره همه این فوائد را در بردارد سوپ ساده جوجه التهاب معده را فرو می نشاند . آبگوشت خروس درد معده را که از باد باشد برطرف می کند.

خواص گوشت خروس

سرکه و روغن زیتون از مصلحات آن به شمار می‌رود. بهترین نوع آن از نظر هضم و غذائیت جوجه خروسی است که در چراگاه پرورش یافته باشد و تازه شروع به خواندن کرده باشد.

طبیعت گوشت خروس

طبیعت سرد می باشد.

خوردن گوشت خروس در بارداری

مصررف گوشت در دوران بارداری به خصوص در سه ماهه اول باید با مراقبت و رعایت برخی نکات مهم انجام پذیرد با ما در ادامه مطلب همراه باشید. گاها شاهد هستیم اطرافیان به مادران باردار به‌خصوص آنهایی که برای اولین‌بار این تجربه را دارند، توصیه‌های تغذیه‌ای می‌کنند که در درست یا غلط بودن آنها شک می‌کنی. یکی از این توصیه‌ها، نخوردن گوشت گوساله و مرغ در سه ماهه اول بارداری است که مادر باردار را دچار سردرگمی می‌کند. دکتر پیام فرح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری در پاسخ به این سوال که در سه ماهه اول بارداری گوشت گوساله و مرغ بخوریم یا نه، گفت: «همیشه توصیه متخصصان به تغذیه بر اساس رعایت هرم غذایی است. این مساله در دوران بارداری نیز صدق می‌کند و مادر باردار باید کالری مورد نیاز خود را با مصرف تمام گروه‌های غذایی تامین کند و تنها مساله این است که میزان کالری دریافتی در دوران بارداری در زنان نسبت به قبل متفاوت است.» وی در ادامه افزود: «براساس هرم غذایی خانم‌های باردار باید 3-2 واحد گوشت مصرف کنند که تفاوتی نمی‌کند گوشت مرغ، گوساله، گوسفند، بوقلمون یا پرندگان و ماکیان باشد.»

مضرات گوشت خروس

گوشت خروس را شاید بتوان وسیع ترین گروه از زیر مجموعه های گوشت های ناپز دانست چرا که به طور کلی طبخ آن ها نیازمند زمان طولانی است

خاصیت گوشت خروس

آبگوشت خروس پیر همراه شبت و بسپایک بهترین علاج قولنج است .گوشت مرغ جوان آب پشت را فزونی می دهد . آبگوشت مرغ جوان همراه بسپایک باشد سودا را بیرون می ریزد و اگر با کاجیره باشد بلغم را بیرون می آورد .با داروهای قابض مخلوط کنند خراش روده را علاج است .با شیر باشد داروی زخم مثانه می باشد . آبگوشت خروس علاج تب های مزمن است .

طرز پخت گوشت خروس

در مورد گوشت خروس چیزی شنیده اید ؟ گوشت خروس را شاید بتوان وسیع ترین گروه از زیر مجموعه های گوشت های ناپز دانست چرا که به طور کلی طبخ آن ها نیازمند زمان طولانی است اما این گفته در مورد مرغ صدق نمی کند ، درواقع مرغ زمانی در گروه گوشت های ناپز قرار می گیرد که پیر باشد ، گوشت یک جوجه هرگز دیر نمی پزد و وقت زیادی را از شما نمی گیرد . در صورتی که مجبور به استفاده از یک مرغ پیر هستید ، قبل از استفاده به مدت چند ساعت آن را در سرکه ی خالی بخیسانید ، علاوه بر پخت سریع ، گوشت مرغ نیز طعم خوشایندی به خود می گیرد . برای انواع گوشت های ناپز می توانید از مخلوط سرکه و روغن سالاد ( به میزان مساوی ) نیز بهره ببرید اما اگر در حین آشپزی متوجه بروز این مشکل شدید تنها کافیست مقداری جوش شیرین به آب طبخ گوشت اضافه کنید .

انواع غذا با گوشت خروس

یکی از غذاهای دوست‎داشتنی افغان‎ها در نوروز گوشت خروس است و در میان ساکنان پایتخت بیش‎تر گوشت خروس با رنگ سفید، مورد پسند قرار می‎گیرد. برخی از افغان‎ها، ماه‎ها پیش خروسی را با رنگ سفید، خریداری می‎کنند و آن را در شب نوروز ذبح می‎کنند و نیز تلاش می‎کنند تا این نوع خروس‎ها خانگی باشد. افغان‎ها، دلیل انتخاب خروس و آن‎هم با رنگ سفید را آغاز یک سال مملو از جوان‎مردی و پاکی و صداقت می‎دانند و می‎پندارند که در آغاز سال اگر غذای آنان چنین باشد، تا پایان سال گرفتار سیاه‎روزی و ناجوان‎مردی‎ نخواهند شد.

خواص گوشت خروس طب سنتی

به گفته وی حرارت گوشت خروس کمتر از مرغ بوده و دارای کمی خشکی است. خوردن سوپ جوجه (به ویژه جوجه خروس) در افراد بیمار ویا ناقهین (که تازه بیماری آنها خوب شده) یا افراد تب دار مفید است؛ هضم راحتی دارد و ارزش غذایی آن زیاد است. زرده تخم مرغ دارای طبع گرم و تر است و سفیده آن سرد است. ارزش غذایی تخم مرغ شبیه گوشت است، زرده تخم مرغ نیم برشت(عسلی) ارزش غذایی زیاد دارد.

گوشت خروس گرم یا سرد

گوشت خروس گرم و خشک و گوشت مرغ گرم و تر است.

گوشت خروس لاری

خروس لاری به خروس نژاد لاری گفته می‌شود که بارزترین صفت آن جنگندگی و استقامت بالای آن در مبارزه و عدم تسلیم آن می‌باشد. پراکنش: واریته‌های گوناگون خروس لاری را می‌توان به‌طور خالص در نواحی مختلف ایران به خصوص در شهر لار، واقع در جنوب استان فارس یافت. تعداد کمی از این نژاد نیز در ناحیه اردبیل، چابهار وکنارک و نیز تهران وجود دارند. معمولاً خالص‌ترین نوع این نژاد در شهرلار پرورش داده می‌شود. در خراسان و به خصوص در نواحی مرزی تعدادی از این نژاد یافت می‌شود. (در افغانستان و در مجاورت مرز ایران نژادی با خصوصیت نژاد لاری پرورش داده می‌شود که به نژاد افغانی معروف است، ولی دلایل موجود نشان می‌دهد که نژاد افغانی نژاد مستقل نبوده و بلکه نوعی از لاری می‌باشد که در افغانستان پرورش داده می‌شود و از نژاد لاری سنگین تر است).شکل عمومی بدن نژاد لاری با تمام نژادهای دیگر متفاوت است و به‌طور کلی بدن بلند و کشیده، سینه پهن و عمیق و پرگوشت، گوشت سینه سفت و پر، پشت پهن و دارای شیب از جلو به عقب می‌باشد. بالها محکم و به بدن چسبیده و پرهای دم با زاویه ۴۵درجه بالاتر از امتداد پشت قرار گرفته‌است. ساق پا با زاویه ملایمی به ران متصل شده‌است و از این رو به‌طور کلی شکل ویژه‌ای به بدن این نژاد می‌دهد. رشد سر نسبت به بدن کوچک به نظر می‌رسد و فرم سر به اصطلاح ماری شکل می‌باشد. تاج اغلب در انواع اصیل توت فرنگی شکل و گردویی است. چشم‌ها درخشان، عقابی و سفید یا فیروزه ایی یا پرتقالی رنگ بوده و رشد تاج و ریش اغلب کم است. تاج در خروس‌ها، قرمز تیره و در مرغ‌ها قرمز معمولی و لاله گوش در تمام انواع این نژاد قرمز رنگ است. منقار کوتاه، بسیار محکم و زرد رنگ است و در بعضی انواع، لکه‌های قهوه‌ای رنگ در منقار بالایی وجود دارد. گردن نسبتاً بلند و استوانه‌ای و انتهای آن تقریباً در بدن فرو رفته‌است. قلم پا کلفت و بلند بوده و رنگ آن اغلب در واریته‌های اصیل زرد مایل به قهوه‌ای و در برخی انواع قهوه‌ای پررنگ و حتی تیره می‌باشد. پنجه‌ها پهن و دارای چهار انگشت است. 

گوشت خروس

خروس حیوانی نترس و جنگجو بوده که شدت این خصوصیت در نژادهای مختلف آن یکسان نیست.در میان ماکیان گوشت خروس دارای مزاجی گرم و خشک است. خوردن سوپ جوجه خروس برای افراد بیمار ویا ناقهین (که تازه بیماری آنها خوب شده) مفید است؛گوشت خروسی که هنوز نمی خواند بهترین نوع این نوع گوشت است. بهتر است هنگام استفاده از غذاهایی که با آن پخته می شوند کمی سرکه، آبغوره یا سکنجبین میل نمایید تا از بروز اثرات منفی احتمالی آن جلوگیری شود. خروس چاق ارزش غذایی بالایی دارد و موجب چـاقی و افزایـش رطوبـت بدن می باشد. آبگوشت خروس پیر همراه سبزیجات شبت و بسپایک بهترین دارو برای قولنج است و این نوع آبگوشت درد معده نفاخ را تسکین داده و تب های مزمن را مداوا می کند. سوپ خروس با چاشنی شبت و نمک را جهت تسکین درد مفاصل و لرزش میل نمایید. در طب سنتی جهت از بین بردن سم نیش حشرات قلب خروس را شکافته و به عنوان مرهم بر روی محل آسیب دیده می گذارند تا اثر سم کاهش پبدا کند.

گوشت خروس خواص

آب گوشت خروس که خوب پخته باشد خواص زیادی دارد و برای لینت مزاج، دفع مواد سوداویه از بدن، تب‌های صفراوی، برطرف کردن ضعف جسمانی، تقویت قوای جنسی، تسکین درد مفاصل، چاق کننده، جلوگیری از نفخ و ازدیاد منی مناسب است.

مزاج گوشت خروس

خروس نوع مزاج: گرم و خشک مصلح: سرکه ، آبغوره ، سکنجبین

فواید گوشت خروس

قلب مرغ یا خروس را بشکافند و بر جای نیش حشرات سمی بگذارند و هر یک ساعت عوض کنند از اثر سم می کاهد. کسانی که سم خورده اند گوشت خروس یا مرغ را با شبت و نمک بپزند و آنقدر بخورند تا قی کنند تأثیر سم را باز می دارد .

بیشتر بخوانید : گوشت گنجشک چه خاصیتی دارد