مصرف و خواص آلو سیاه در بارداری و شیردهی

مصرف و خواص آلو سیاه در بارداری و شیردهی در سایت جسارت

خواص آلو سیاه در بارداری ,خواص آلو سیاه در دوران بارداری,آلو سیاه در بارداری,آلو سیاه در بارداری,خواص آلو سیاه در بارداری,مصرف آلو سیاه در بارداری,آلو سیاه و بارداری,خواص آلو سیاه در دوران بارداری,خوردن آلو سیاه در بارداری

مصرف و خواص آلو سیاه در بارداری و شیردهی

خواص آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه در دوران بارداری , آلو سیاه در بارداری , آلو سیاه در بارداری

در این مطلب از سایت جسارت به مصرف و خواص آلو سیاه در بارداری و شیردهی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

یکی از مهم ترین وظایف خانم ها طی دوران بارداری حفظ سلامت خود و جنین شان، با داشتن تغذیه سالم در این دوران است. انتخاب های صحیح در تغذیه بارداری به بهبود رشد و تکامل جنین کمک می کند. تغذیه مادر در این دوران تاثیر مستقیمی بر شادابی و رشد فرزند دارد. آنچه در تغذیه خانم های باردار اهمیت دارد رعایت تنوع و تعادل در مصرف مواد غذایی است. در ماه های اول بارداری حالت تهوع و استفراغ برای شما مشکلاتی ایجاد می کند، سعی کنید رژیم متعادلی داشته باشید و ویتامین های مورد نیاز دوران بارداری را دریافت کنید.

خواص آلو سیاه در بارداری

میوه آلو را میتوان به دو نوع شیرین و خشک تقسیم کرد که نوع شیرین آن سرد و نوع خشکش سرد است. همچنین طبع برگ آن نیز سرد است. آلو برای درمان یبوست بسیار موثر بوده و همچنین سرشار از منابع غنی ویتامین هایی همچون A ، ب ، ب 2، پ و ت است و از مواد معدنی آن میتوان به آهن ، کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، فلوئور ، منگنز و گوگرد اشاره کرد.

مصرف میوه در دوران بارداری بسیار مهم است. همان طور که علم تغذیه علم تعادل است در مورد میوه ها نمی توان گفت کدام میوه برتری خاصی نسبت به دیگری دارد. توصیه می شود خانم باردار به صورت متنوع از تمام میوه های فصل استفاده کند و در طول روز ۵ تا ۷ نوبت میوه و سبزی های تازه و صیفی جات به صورت متنوع مصرف کند. در فصل تابستان میوه های مختلفی وجود دارد مانند هلو، شلیل، زردآلو، گوجه سبز، توت فرنگی و…. می توان از این میوه ها به طور متعادل در میان وعده های مختلف استفاده کنید. همانطور که گفته شد میوه ها نسبت به هم بهتر یا بد تر نیستند و باید به میزان لازم از تمام میوه های فصل و سبزی ها استفاده کرد.

خواص آلو سیاه در دوران بارداری

  1- درمان بیماری‌ های کبدی: 10 صبح و 5 عصر میل شود. البته آلو تازه یا خشک خیس کرده بهتر است. 2- آلو دفع کننده اوره، اسید اوریک و چربی خون می باشد، صبح ناشتا خیس کرده از آن استفاده شود. 3- کسانی که بیماری قند دارند سعی کنند همیشه آلو بمکند. 4- آلو برای کسانی که گرفتگی عروق دارند مفید می باشد. 5- برای درمان بیماری آسم رنج می‌برند از صبح تا شب 10 دانه آلو بمکند. 6- کسانی که کم خون هستند آلو را به صورت خیس کرده ده صبح میل کنند. 7- برای قطع ترشحات سفید رنگ مهبل خانم‌ها می‌توان از آلو استفاده کرد. بدین صورت بعد از پاک شدن به مدت 20 روز صبح به صبح به صورت ناشتا 10 عدد آلوی خیس کرده میل کنند در ضمن تنظیم کننده عادت ماهانه نیز می‌باشد. 8- کسانی که در زندگی شکست‌هایی خورده‌اند و این شکست‌ها باعث ضعف عمومی بدن آنها شده است خوب است که از خیس کرده آلو صبح ناشتا استفاده کنند برای درمان ضعف عمومی بدن مناسب است. 9- برای درمان سردردهای گرم قبل از غذا آلوی تازه یا خشک میل شود. 10- آلو برطرف کننده قی صفرایی است و حدت صفرا را از بین می‌برد. در تابستان شربت خاکشیر آلو ده صبح میل شود.

مصرف و خواص آلو سیاه در بارداری و شیردهی

خواص آلو سیاه در بارداری , خواص آلو سیاه در دوران بارداری , آلو سیاه در بارداری , آلو سیاه در بارداری

با خوردن میوه ای خاص ممکن است برای فرد باردار حساسیت ایجاد شود. واکنش حساسیت موضوعی است که با توجه به تجربه هر فرد مشخص می شود. اگر فردی علائم حساسیت دارد باید نسبت به خوردن میوه ملاحظات خاصی را درنظر بگیرد. میوه هایی مانند کیوی و توت فرنگی ممکن است ایجاد حساسیت کنند. خانم باردار اگر این میوه ها را برای اولین بار مصرف کند، ممکن است باعث بروز نشانه های آلرژی شود. اگر فرد باردار با مصرف میوه ای متوجه شد که حساسیت دارد باید مصرف آن میوه را کاهش دهد. معمولا حساسیت میوه در زمانی که تغذیه کمکی برای شیر دادن به نوزاد مصرف می شود، به وجود می آید و در این دوران اگر میوه ای برای اولین بار مصرف شود ممکن است حساسیت ایجاد کند.

آلو سیاه در بارداری

11- آلو برطرف کننده تشنگی و حرارت دل است. 12- کسانی که به خاطر غلبه صفرا آشفته حال هستند (پریشان) شب وقت خواب از آلوی خیس کرده استفاده کنند. 13- آلوی وحشی منظور غیرپیوندی برای معده مضر است. 14- برای درمان سرفه روزانه 4 بار هر بار حدود یک حبّه صمغ آلو آهسته مکیده شود. 15- برای خرد کردن سنگ مثانه از صمغ آلو 6 بار یعنی هر 3 ساعت یک حبه نیم گرمی در دهان گذاشته و مکیده شود. 16- مالیدن آلو به چشم باعث افزایش دید می‌شود البته با احتیاط مصرف شود چون ممکن است آلوده باشد. 17- برای دفع کرمهای معده آب آلو بخارا صبح ناشتا بنوشید نصف لیوان به مدت 4 روز هر روز صبح ناشتا خورده شود. 18- برای درمان ورم گلو و تقویت لثه از پخته و جوشانده برگ و ساقه آلو به صورت غرغره استفاده شود. 19- آلو برای سرد مزاجان و کسانی که نفخ شکم دارند مضر است. 20- برای درمان تصلب شرائین از خیس کرده آلو صبح ناشتا استفاده کنند. 10 عدد آلو در یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری گلاب اضافه شود و در صبح ناشتا میل کنند.

ویتامین C بیشتر در سبزی های برگ سبز مثل کلم بروکلی و میوه های تازه مثل کیوی، انواع توت، گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی، توت فرنگی و در مرکبات پرتقال، گریپ فروت، انواع لیمو و نارنگی موجود است. بنابراین به خانم های باردار توصیه می شود در طول بارداری حتما در روز از میوه هایی که حاوی ویتامین C هستند، بخورند. استفاده از آن ها باید به صورت متناوب طی روز باشد تا کمبود این ویتامین ها در آینده برای جنین مشکل ایجاد نکند.

آلو سیاه در بارداری

21- آلو بوی بد دهان را از بین می‌برد. 22- برای درمان جوشهای جلدی و درمان خارش و درمان آلرژی آلو را با کمی سرکه پخته و سپس روی جوشها بگذارید. 23- آلو، دردهای فصلی را تسکین داده و برطرف کننده درد مفاصل است. 24- مالیدن آلوی خیس برفکهای دهان بچه را از بین می‌برد. 25- برای درمان مننژیت از شربت آلو سیاه استفاده کنند. 26- برای درمان ورم پروستات از دم کرده گل خشک آن به مدت 7 روز استفاده کنند یا از آلوی هسته گرفته (خشک) به صورت شیاف استفاده کنند. 27- جهت درمان کمر درد از دم کرده شکوفه آلو روزی 3 بار هر بار 5 گرم در یک لیوان آب جوش حل کرده و خورده شود. 28- کسانی که اختلال حواس دارند از آش آلو استفاده کنند. 29- برای درمان بیماری بواسیر آلو را در برنامه غذایی خود قرار دهند. 30- آلو سرشار از پتاسیم بوده به خاطر همین برای تنظیم فشار خون بسیار مفید است.

خواص آلو سیاه در بارداری